05 Lip

Chipsy z jarmużu

Jeśli macie ochotę coś pochrupać, to zamiast sięgać po kaloryczne i bezwartościowe paluszki czy tradycyjne chipsy proponuję zrobić CHIPSY Z JARMUŻU. Są naprawdę smaczne i oczywiście zdrowe - w końcu to jarmuż! Czyli bogactwo przeciwutleniaczy, karotenoidów, kwasu foliowego, żelaza, potasu, wapnia, wit. C, wit. K

Składniki:

- liście jarmużu
- 1- 2 łyżki oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek
- sól, pieprz, ulubione przyprawy i zioła (dowolna kompozycja)

Wykonanie:

- z liści jarmużu usuń nerw główny (najgrubszą środkową część liścia); jeśli używasz całych dużych liści to porwij je na mniejsze kawałki (nie bardzo małe, ponieważ podczas pieczenia chipsy się skurczą)
- umyj i dokładnie osusz liście jarmużu (inaczej nie będą chrupać!)
- wysuszone listki włóż do dużej miski, dodaj przyprawy, olej i wymieszaj całość starannie rękami tak, aby olej pokrywał dokładnie listki (ilość oleju jest zależna od wielkości porcji ale nie trzeba dodawać go dużo, zwykle 1 łyżka lub 2 wystarcza)
- tak przygotowany jarmuż rozłóż na blaszce do pieczenia wyłożonej pergaminem; postaraj się aby listki były rozłożone równomiernie i nie nachodziły na siebie
- blachę włóż do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piecz chipsy przez 5-10 minut czas pieczenia zależny jest od rozmiaru listków, większe trzeba piec dłużej, najlepiej cały czas obserwować jak wyglądają chipsy podczas pieczenia – kolor listków zmieni się na ciemno zielony z fragmentami jasno brązowego; trochę przypalone chipsy też dobrze smakują;)
- po wyjęciu z piekarnika chipsy powinny jeszcze ostygnąć dlatego zostaw je na blaszce lub wyłóż płasko (gdy przesypiesz je jeszcze gorące do miski nie będą chrupkie!, muszą troszkę ostygnąć)
- po ostygnięciu chrupiące chipsy są już gotowe! Smacznego :)

    Twój komentarz




    Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe