02 Sier

Różowy chłodnik na bogato

Ten posiłek nie tylko schłodzi nas w upalne dni ale także wzbogaci naszą dietę za sprawą botwiny i jej cennych właściwości.

Botwina zawiera witaminy z grupy B, czyli witaminę piękności - biotynę (Wit. B7), która zadba o skórę, włosy i paznokcie a także stabilizuje poziom cukru we krwi, zaś zawarta w botwinie ryboflawina (Wit. B2) ukoi nerwy.

Dodatkowo zawiera sporo żelaza oraz witamin A, C i E. Są to witaminy antyoksydacyjne, które m.in. pomagają w walce z wirusami i procesami starzenia.

Ze względu na zawartość kwasu szczawiowego, który wypłukuje wapń z organizmu, botwinę należy połączyć z produktami obfitującymi w wapń jak np. jogurt, kefir, maślanka czy jajko.

Ponadto botwina odkwasza organizm, wspomaga pracę wątroby i działa odtruwająco.

Składniki:

- pęczek botwiny

- garść liści jarmużu

- 2 ząbki czosnku

- 2 łyżki oliwy z oliwek /oleju rzepakowego

- mały pęczek koperku

- mały pęczek szczypiorku

- mały pęczek natki pietruszki

- 2 ogórki

- kilka rzodkiewek

- 2 duże kubki kefiru/maślanki/jogurtu

- jajko

Wykonanie:

Botwinkę (liście i łodygi) drobno posiekać. Liście jarmużu porwać na małe kawałki. Czosnek przecisnąć przez praskę. Na oliwie/oleju poddusić botwinę, czosnek i jarmuż, następnie odłożyć do ostygnięcia.

Koperek, szczypiorek i natkę pietruszki drobno posiekać. Ogórki obrać i razem z rzodkiewkami pokroić w drobną kostkę.

Gdy botwina z jarmużem i czosnkiem ostygną dodajemy do nich posiekaną zieleninę, ogórki i rzodkiewki, zalewamy kefirem/maślanką/jogurtem. Doprawić do smaku solą i pieprzem, wymieszać. Chłodnik można podawać z ugotowanym na twardo jajkiem.

Smacznego!

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe