21 Lip

Prosta sałatka z bobem i tuńczykiem podana z jajkiem

Kilka faktów o bobie:

- jest niskokaloryczny (niecałe 90 kcal w 100g) dzięki czemu wskazany jest dla osób będących na redukcji i dbających o sylwetkę

- to warzywo z rodziny roślin strączkowych - jest dobrym źródłem biała w diecie

- dzięki zawartości błonnika poprawia pracę jelit, daje uczucie sytości na dłużej oraz obniża poziom cukru we krwi

- jest bogaty w kwas foliowy – wskazany dla kobiet w ciąży i chcących zajść w ciążę (zapobiega wadom rozwojowym cewy nerwowej płodu) oraz ochroni przed anemią

- dodatkowo zawiera: potas, żelazo, magnez, miedz, witaminy z grupy B

 

Składniki (na około 2 porcje sałatki):

- bób – około 4 garści

- tuńczyk – 1 puszka

- kasza bulgur – 1 woreczek

- papryka – 1 sztuka

- pomidorki koktajlowe – garść

- cukinia – kawałek

- ogórki kiszone – 2 sztuki

- jarmuż – kilka liści

- oliwa – 1 łyżka

Dodatkowo : jajo ugotowane na twardo

 

Wykonanie:

Kaszę ugotować zgodnie z przepisem na opakowaniu. Bób ugotować w wodzie do miękkości i obrać z łupinek. Tuńczyka odsączyć z zalewy. Jarmuż porwać na małe kawałki, resztę warzyw pokroić w kostkę. Wszystkie składniki połączyć, dodać oliwę i pieprz do smaku i wymieszać. Podawać z jajkiem ugotowanym na twardo (opcjonalnie).

SMACZNEGO!

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe