Co nowego?

Ciasto owsiane z kremem czekoladowym

Ten przepis na pewno stanie się moim nowym ulubieńcem! Łatwy, smaczny i zdrowy pomysł na „coś słodkiego”. Idealne ciacho do kawy ;)

Chipsy z jarmużu

Jeśli macie ochotę coś pochrupać, to zamiast sięgać po kaloryczne i bezwartościowe paluszki czy tradycyjne chipsy proponuję zrobić CHIPSY Z JARMUŻU. Są naprawdę smaczne i oczywiście zdrowe - w końcu to jarmuż! Czyli bogactwo przeciwutleniaczy, karotenoidów, kwasu foliowego, żelaza, potasu, wapnia, wit. C, wit. K

Letnia sałatka z młodymi ziemniaczkami

Sezonowa, pożywna sałatka z ziemniaczkami, fasolką szparagową, chrupiącym ogórkiem i rzodkiewką.

Kotleciki a la falafel

Jak większość przepisów w mojej kuchni ten powstał w drodze przypadku i wymyślenia czegoś z tego co aktualnie mam w domu. Chciałam zrobić klasyczny 3 składnikowy obiad z młodymi ziemniaczkami, fasolką szparagową i... no właśnie, skoro nie jem mięsa to pasowało stworzyć coś na kształt kotleta i tak właśnie powstał ten szybki pomysł :)

Pyszna zielona sałatka z ciecierzycą

Inspiracja na szybką i zdrową sałatkę :)

Ciasteczka musli

Warto zapisać ten przepis! Takie ciasteczka to idealna zdrowa przekąska, która sprawdzi się jako II śniadanie, podwieczorek czy poczęstunek dla gości. Pyszności :)

Dlaczego warto jeść jajka?

Niedługo Wielkanoc a co za tym idzie na świątecznych stołach pojawią się jajka. Dlatego postanowiłam co nieco napisać o ich właściwościach i odczarować krążące niepochlebne opinie bo jajka to fantastyczny produkt!

Czekoladowe ciasto z jabłkami i migdałami

To jeden z tych przepisów, który nie może się nie udać! Polecam spróbować szczególnie tym, którzy w kuchni czują się nie do końca pewnie - sukces gwarantowany ;) Przepis można przekształcić wedle upodobań dodając ulubione bakalie.

Czy warto jeść AWOKADO ??

Awokado to nietypowy owoc, bo kaloryczny i tłusty więc może trzeba go unikać? Absolutnie nie! Tłuszcze obecne w awokado to dobre tłuszcze, które obniżają „zły” cholesterol i chronią przed chorobami układu krążenia. To tylko jedna z prozdrowotnych właściwości awokado.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o tym dlaczego warto jeść awokado, jak sprawdzić i kupić dojrzały owoc i co można z ...

Jak wybrać zdrowy chleb ?

 Chleb to często produkt bazowy naszego codziennego żywienia. Bo przecież najłatwiej i najszybciej jest zrobić sobie kanapeczki (zwłaszcza na wynos). Wcale nie jest błędem to, że w naszej diecie pojawia się sporo chleba, jednak skoro jest go dużo to warto zadbać o to aby był on właściwej jakości.

Dlatego postaram się opisać wszystkie najważniejsze kwestie, na które warto zwrócić uwagę ...

Domowe batoniki zbożowe musli

Sklepowe batoniki musli czasami niewiele mają wspólnego ze zdrową przekąską. Nie rzadko na pierwszym miejscu w składzie widnieje syrop glukozowo-fruktozowy czy cukier. 

Samodzielne zrobienie takich batoników jest banalnie proste (zachęcam do wspólnego przygotowywania ich z dziećmi!). Nie wymagają pieczenia, możemy wybrać swoje ulubione nasiona i suszone owoce a przede wszystkim jesteśmy pewni że nie mają niezdrowych dodatków. 

Sernik Straciatella bez pieczenia

Gdy robię różne słodkości zawsze staram się zamieniać tradycyjne produkty na ich zdrowsze odpowiedniki  dzięki czemu można zajadać takie pyszności niemal bezkarnie ;)

Ten przepis może nie jest do końca dietetyczny, ponieważ użyłam zwykłych sklepowych herbatników ale reszta jest bardzo fit. Jeśli macie w domu ksylitol, olej kokosowy i gorzką czekoladę to zachęcam do wypróbowania :)

Domowe mikstury za zwiększenie odporności

W związku ze zmianą aury trwa okres przeziębień. Aby wspomóc naszą odporność możemy przygotować kilka naturalnych „domowych lekarstw”, które możemy stosować gdy już czujemy się nie najlepiej lub pić prewencyjnie aby wzmocnić organizm.

Omlet owsiany z pomidorami, groszkiem i pietruszką

Omlet świetnie sprawdzi się na śniadanie lub kolację. Jeśli znudziła się wam klasyczna jajecznica z pieczywem to zachęcam do spróbowania tego przepisu :)

Owoce - kiedy najlepiej je jeść ???

Owoce to niewątpliwie bardzo wartościowy składnik diety i należy codziennie po nie sięgać. Ale czy zawsze i bez ograniczeń ? Przecież zawierają mnóstwo witamin i cennego błonnika więc może im więcej tym lepiej ?

Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe